Hva kan konsulenter lære av nettbutikkeiere?

Hvorfor har det seg slik at konsulenter jobber seg ihjel for å få kunder, mens nettbutikkeiere jobber seg ihjel med å finne flest mulig produkter til butikken? Hva kan de lære av hverandre? Se opptak av frokostseminar for å få med deg hele innholdet. Les også:Hvilken timepris bør du ta som konsulent? For å forstå […]

Les mer...

Hvilken timepris bør du ta som konsulent?

De fleste konsulenter tar den timeprisen konkurrentene tar. Noen tror de får flere kunder ved å sette prisen sin lavere. Realiteten er at prisen du tar har lite å si på salget du kan få. Kundene du velger har alt å si på salgene du får For å få kunder som betaler 5.000,- timen, må […]

Les mer...

Hvordan selge mer med mikro-forpliktelser

Det er ikke alltid så smart å be om salget rett etter du har sagt “Hei!”. Ved å utnytte et psykologisk fenomen som kalles mikro-forpliktelser kan man engasjere flere kunder, og lede de smertefritt mot salget. Hvor ofte har du vært i en salgssamtale med en potensiell kunde som ikke ønsker å bli solgt? Du […]

Les mer...

3 vanlige salgsmetoder fra internett

Den største tabben vi ser når det kommer til salg på internett, er at man aldri bli ferdig. Du jobber i timer, dager, uker, og måneder. Når du har blitt 90% ferdig er du så sliten og uttømt at hele prosjektet blir satt på hylla, til fordel for noe mer spennende. For å gjøre salg […]

Les mer...

Enkel metode for å få flere salg fra januarsalget

De fleste som har salg i januar, gir rabatt. Dette mener vi er unødvendig, og derfor gikk vi gjennom en enkel metode for å få flere salg, uten å gi avslag i prisen. For å få et salg, er det viktig at kunden kjenner deg, liker deg, og stoler på deg. For å få til […]

Les mer...

Hva er beste måte å få kunder uten å bruke penger?

Vi diskuterer tre metoder for gratis markedsføring, som kan gi penger i kassa -uten å ta ut penger fra kontoen. Vi kaller dette kontantstrøm-gratis, og må ikke forveksles med helt gratis. Det viktigste skillet man må gjøre seg, er skillet mellom gratis og kontantstrøm-gratis. Gratis betyr at man får noe for ingenting. Kontantstrøm-gratis betyr man […]

Les mer...

Hvordan redusere tiden fra «Hallo!» til et salg

Det er viktig å bruke tid på kundene våre. Problemet mange opplever, er at mange potensielle kunder tar lang tid å bestemme seg. Vi så på en strategi for å bruke mindre tid på salgsprosessen. For å få noen til å kjøpe av deg, må de kjenne deg, like deg, og stole på deg. For […]

Les mer...

Hva er beste verktøy for epostmarkedsføring?

Du trenger en gratis konto fra Mailchimp. På frokostseminaret viste vi en rask gjennomgang av dette, og så fokuserte vi på viktigere emner. For å få resultater med epostmarkedsføring, er det viktig å forstå hvordan dette skjer. Epostmarkedsføring kan sees på som neste nivå av markedsføring. Første steg er å få på plass nødvendige sider, […]

Les mer...

Gjør du disse markedsføringstabbene i sosiale medier?

De fleste bruker 1-2 timer på Facebook hver dag, skal man tro vår spørreundersøkelse på frokostseminaret i dag. Det betyr at man bruker kanskje 1 time på jobb, og 1 time privat. Spørsmålet vi besvarte var “Hvilke resultater ser du av denne tiden på Facebook?” For å få resultater, må man gjøre det som fungerer. […]

Les mer...